sunnuntai 6. toukokuuta 2018

Kevät, hoi!


Eilen valmistui uusi villakangastakki.

Hauska ja vähän erilainen. Lämmin, ei siis kovin loppukeväinen, mutta kiva. Olen vuosia käyttänyt vain mustia talvitakkeja, joten tämä vihreä tuntuu raikkaalta. Eräs ystäväni kyllä ihmetteli, että miten ihmeessä tein vihreän takin enkä turkoosia, mutta enhän minä aivan täysin ilman turkoosia selvinnyt - kankaan tweedlangassa on erivärisiä pilkkuja, myös turkooseja. Hyvä niin.

Kangas oli äidin varastosta dyykattu sekoitekangas. Katsotaan miten kauan se kestää käyttöä. Kaava on jostakin Modan vanhasta lehdestä, tosin melko paljon muokattu. Vuoriksi valitsin tummanvihreän vuorikankaan ja kiinnitykseksi mustat suuret nepparit ja vyötärölle solmittavan leveän, pitkän vyön.




Halusin vähän pidemmän takin. Olin unelmoinut puoleen sääreen ulottuvasta helmasta, mutta ajatusvirheen takia siitä tulikin hieman lyhyempi. Onneksi tämä on hyvä myös näin. 


Samoissa kuvissa vilahtaa myös minun aiemmin tänä vuonna tekemät nahkakorvikset, jotka käyvät melkein kaikkiin asuihin. Olen tyytyväinen.


Ei kommentteja: